22 november 2006

Smygtitt...

De senaste veckorna har vi varit fullt sysslesatta av att renovera, ska jag vara ärlig har vi nog varit det sedan vi flyttade in för snart 2 år sedan. Jag är den typen av människa som vill att allting ska vara klart så snabbt som möjligt. Det senaste projeket har varit att göra ett pysselrum till mig i en jättestor hall vi har. Det har varit ett rum där innan men de förra ägarna tog ner väggen och nu sätter vi upp den igen. jippie
Av min kompis Malin och Sofia som har butiken
Fyra Vindar fick jag idéen att sätta in gamla veranda dörrar och ett gammalt fönster. För att hitta dörrarna och fönster bar det av till Moheda.. Vilket annat ställe är perfekt för att hitta det man söker. När vi startade projektet tänkte jag bara göra pysselrummet och låta hallen vara, men blir ändå tvungen att måla den nya väggen, så det är väl lika bra att måla om hela hallen. Sedan var taket inte alls fint, det var mjölkat vitt.. Så nu har jag stått i 3 dagar och målat taket heltäckande vitt... Det blir bra när det blir klart intalar jag mig...



Tycker det blir helt underbart med de gamla dörrarna, ska inte göra något med dem. De ska få vara slitna.
Måla , måla ,måla jag kommer vara expert när vi är klara... Ihallen kommer de bli en ljusgrå färg som kommer att gå upp till den övre delen av fönstret och dörrarna, sedan blir det vitt men en smal vit list i skarven..
Från pysselrummet och ut. Det blir vitt på väggarna för att få det så ljust som möjligt.. Fönstret var lite väl sletet så det blir målat i vitt...
Titt in i pysselrummet..


Kommer att lägga ut bilder igen när det börjar bli klart...

Kram på er!!

Sandra

18 kommentarer :

  1. Det ser fantastiskt ut allaredan!!;)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt med lite renoverings bilder. Dörren och fönstren ser helt fantastiska ut du gör rätt som behåller patinan. Ser framemot att se det färdiga resultatet. Lycka till! Snart sitter även jag fast i renovations träsket jippeeee...

    SvaraRadera
  3. d blir ju väldans bra hörru du, du! kul att man kunnat inspirera lite... ; )

    kramelikram från sofia

    SvaraRadera
  4. How nice it is around here too, thank you for visiting my blog and get me to know you.

    I love the link with UNIK : it is a sweetness.
    take care.
    Violette

    SvaraRadera
  5. Anna: Tackar så mycket
    An angel at my table: Tackar.. Visst är det jobbigt att renovera ibland man det är absolut värt det när man ser resultatet, men har haft panik ett x antal gånger.
    Sofia: Tackar tackar
    Violette: Thank you for visiting my blog. The Unik things are the gutest...

    SvaraRadera
  6. JAg är likadan, vill att det skall vara färdigt på momangen. Tycker inte om byggdamm överallt, men renovera vill man ju!!

    SvaraRadera
  7. Vilka FANTASTISKT vackra dörrar och fönster! Vad fick du ge för dem? I ett sånt fint rum måste kreativiteten flöda bra!

    SvaraRadera
  8. Åh, så vakkert det kommer til å bli! Det blir spennende å se mer bilder! Ha en flott dag :-)

    SvaraRadera
  9. Vilka snyggingar till dörrar! Du kommer få det ultimata pysselrummet. Härligt! Du förresten, det börjar bli slagsmål om kursplatserna - kommer din kompis också. Har reserverat plats till er två.

    SvaraRadera
  10. Halloj! Vad fint det blir! Tror jag sett de dörrarna, är de lite ljusgröna?

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra dörrar du hittat! Grattis till det köpet, gör nog många avundsjuka :).

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med ett pysselrum!
    Det är verkligen vackra dörrar du fått tag på! Ska bli roligt attse det färdiga resultatet!!

    SvaraRadera
  13. Så flott det kommer å bli.
    Håper vi får se bilder når det er helt ferdig.
    Dørene var skikkelig fine. Ha en fin torsdag:o)

    SvaraRadera
  14. For noen vakre dører og vindu - dette blir fint! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    SvaraRadera
  15. Agata: Tackar..Dörrarna var ganska dyra, kommer inte exakt ihåg..
    metteflette:Tackar, tror oxå att det kommer bli riktigt bra. Ha en underbar helg..
    Minna: Visst är de snygga.. Ha en underbar helg..
    For the love of country: De är ljusgröna..
    Alla: Tack för alla söta och gulliga kommentarer, nu ska jag jobba på så ni snart få se det färdiga resultatet. Ska måla på söndag....
    HA EN SUPERMYSIG HELG!!

    SvaraRadera
  16. Fantastiks flott dør og vindu!! Kommer til å bli kjempe fint!

    SvaraRadera
  17. Dette kommer til å bli kjempefint..døren og vinduet var nydelige! Gleder meg til å se den ferdige gangen =) Så flink du er!!
    Ha en flott uke =)

    SvaraRadera
  18. Det ska bli spännande att se slutresultatet, du/ni gör ett enormt fint jobb!! Alltid lika kul att se vad du hittar på. Men va rädd om dig!
    Ska bli skönt att komma i riktig julstämning den 24:e
    Kramis ingifta mostern

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra