5 november 2006

Söndagsutflykt med Mamsen..

Äntligen hade min favoritloppis öppet, det är nog fler än jag som har längtat att "Östreängens Antik och loppmarknad" i Moheda ska ha öppet. Så jag och Mamsen tog bilen och begav oss dit, det gäller att vara där när de öppnar för att få godbitarna. Så när klockan slog tolv rusade folk in.. Helt galet!!!
Lite fynd blir det alltid kanske inte det man hade tänkt sig men tomhänt har jag aldrig kommit hem.

Sedan fika i Öhr lanthandelscafe är ett måste. Supermysigt!! Rekomenderar verkligen att åka dit om ni har vägarna förbi Moheda...
På vägen hem svängde vi förbi min kompis Malin för lite mer shopping.


Dagens Fynd......

Föll för de här två lyktorna, vet inte riktigt hur jag ska hänga upp dem, förslag??

Klädhängaren behöver lite vit färg så blir den perfekt i hallen, ett litet skrin för hemligheter och en sockerkaksform för ljus..
Lite småljusstakar till Julgranen eller något annat och en söt liten kakpickare...
Hos Malin blev det följande fynd allt i sink, min nya passion..

Mysig söndagskväll på er.....
Sandra







10 kommentarer :

  1. tänka sig, jag var oxå i moheda ida. konstigt att jag inte såg dig....där var ju bara en miljon andra....finfina saker du hittade! jag rotade oxå framen massa fint. stod o höll i din kakpickare faktiskt men tog ett grytunderlägg i luffarslöjd istället.
    ha d lovely
    sofia, butik fyra vindar

    SvaraRadera
  2. Vilka fina lyktor!!!! Får man fråga vad du betalade för dom? Måste göra en jämförelse för vad man skulle få betala i mina trakter. Alla fynd var jättefina!!

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!
    Var inne på en annan blogg som länkade till din.....och så tittade jag lite...och la ihop ett och ett...och kände igen din vovve! Vilken fin blogg, visste inte att du hade en! Den kommer jag att följa nu!
    Kram
    Alexandra Pepin

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du såg mig, men jag såg inte dig. Fast det var ju massa folk, som nån ovan skrev. It's a small world! :)

    SvaraRadera
  5. Så fine ting du har funnet både på loppisen og hos malin. Liker også sink veldig godt. :)

    SvaraRadera
  6. Åhhhh så mye fint!!! Er det gamle lykter som har vært på en vogn? Kan ligne på det.....Det skrinet var jo bare nydelig også, mye fint du har funnet!!!

    SvaraRadera
  7. Det verkar vara många som gillar zink, plåt och metalliska saker. Kan förstå det då de är ganska charmiga och en del reflekterar ljus bra. Kakformar kan du ju också¨använda till bordsdekorationer. Bara att använda fantasin...

    SvaraRadera
  8. Vilka ljuvliga fynd! Riktigt fint att ha en gammal bakform som ljusfat... tackar för tipset :)

    SvaraRadera
  9. Så masse fint du har funnet på din loppisrunde. Sink er kjempefint. Og så har du en veldig koselig blogg. Har vært innom og tittet før også...

    SvaraRadera
  10. Så fine funn!!
    Jeg ble helt forelsket i de lyktnen, de var nydelige!!!!
    Virkelig masse fint du hadde funnet.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra